Vrijdag 6 mei 2005 vertrekken wij vanaf Schiphol met vlucht CZ 346 van 20.00 naar Beijing. Op vrijdag 20 mei komen we met z’n drieën terug uit China met vlucht CZ345 om 18.00 uur.

Vrijdag 6 mei 2005
We hebben onze koffers gepakt en zijn om 20.00 uur vertrokken van Schiphol op weg naar Beijing. We hebben een goede vlucht van 9 uurtjes gehad en zijn ruim op tijd (voor de binnenlandse vlucht) in Beijing aangekomen op zaterdag 7 mei 2005 om 11.02 chinese tijd geland.

Zaterdag 7 Mei 2005
Op Beijing Airport zijn we overgestapt op een binnenlandse vlucht naar Nanchang. De vlucht zou om 14.00 uur Chinese tijd vertrekken, dit werd echter uiteindelijk 15.00 uur. We hebben dus een uur in een vliegtuigfile gestaan ..... Dat bestaat dus ;-) Deze vlucht was iets turbulenter, maar we  zijn toch  mooi op tijd in Nanchang geland. Op het vliegveld stond Chris ons op te wachten met vervoer naar ons hotel. Per busje naar het hotel (een belevenis op zich) waar we om 18.00 uur aankwamen. We hebben net gezellig met z'n allen gegeten. Deze eerste twee dagen zijn erg vermoeiend geweest en
we hebben ook nog wel wat problemen met het tijdsverschil. Het is nu 22.20 Chinese tijd. Wij gaan nu echt slapen. Zoals jullie wel zien is het een erg kort stukje en geen foto's. Deze volgen uiteraard zo spoedig mogelijk. Omdat we weten dat veel mensen dit verslag volgen wilden we toch ff kort dit met jullie delen. ;-)

Tot op moederdag ;-) (misschien als het lukt ....)

Zondag 8 Mei 2005
De beste moederdag der moederdagen!!! Wauw, ze is helemaal geweldig!! Dat was al duidelijk, maar toch in het echt nog veel meer geweldig. Terugmailen naar jullie allen lukt op dit moment niet en we zijn te moe om het nu uit te zoeken, dus dan maar even het belangrijkste ................ een tweetal van de eerste paar honderd foto's ;-) Hoezo trots …….

Maandag 9 mei 2005
De eerste nacht als ouders; het is helemaal geweldig. Wendy eet slaapt en doet alles wat een kind hoort te doen. We hebben het gevoel dat ze al veel langer bij ons is dan 1 dag.  Vandaag zijn we naar civil affairs geweest en de notary. Hier zijn alle papieren in orde gemaakt. Alle documenten zijn ondertekend en bekrachtigd met een duimafdruk in rode inkt. Daarna moesten we bij een ambtenaar komen met zijn drieën en wat vragen beantwoorden. Na deze wat hectische bijeenkomst gingen we tot onze verbazing gelijk door naar de notary. Ook hier weer vragen
beantwoorden en natuurlijk handtekeningen zetten.

Dinsdag 10 mei 2005
Vandaag hebben we lekker de toerist gespeeld en hebben we een boedhistische tempel bezocht en een museum. De tempel was erg leuk maar warm. Het museum is een 600 jaar oude Taoïstische tempel. Twee keizerlijke broers uit de Ming dynastie waren hierheen gevlucht. Zij hebben hier heel veel geschilderd en zijn hiermee een grote invloed op Chinese kunst geweest. Het was erg mooi en een prachtige tuin eromheen.

Wendy is ook erg vrolijk. Ze eet goed, lees: “alles wat in de buurt van de mond komt”, lacht veel en slaapt gelukkig goed. In bad vind ze nu ook erg leuk, maar de wastafel werkt ook erg goed.

Wij hebben  heel veel e-mail en berichten mogen ontvangen in ons gastenboek. Zoals jullie hopelijk begrijpen zijn wij erg druk en hebben wij op het moment niet de tijd om op al deze berichten te reageren. Maar wij lezen alle berichten met veel plezier.

Woensdag 11 mei 2005
Ik ben vandaag samen met 2 andere vaders op zoek geweest naar de vindplaats van onze dochters. Petra is in het hotel gebleven met Wendy. Chris onze Chinese begeleider heeft ons gereden. We zijn denk ik zo'n 12 uur onderweg geweest en hebben ruim 600 km afgelegd. We hebben gelukkig alle drie de plek kunnen bezoeken waar onze dochters zijn gevonden. Onderweg hebben we veel gezien van China. Het was erg vermoeiend maar heel erg de moeite waard.

Donderdag 12 mei 2005
Vanmorgen om 10.00 uur onderweg gegaan naar een pagode aan de Nanchang River. Een prachtige voorstelling van oude Chinese muziek en
dans. Wendy vond het ook prachtig die zat helemaal mee te swingen. Ook was er de mogelijkheid om je verkleed als de keizer te laten fotograferen, uiteraard moesten wij er ook aan geloven. (en ja de foto staat er ook bij).

‘s Middags is Petra alleen naar de notaris geweest om de papieren op te halen die we straks nodig hebben. Wendy vond het wat minder met pappa alleen en heeft in die paar uurtjes meer gehuild dan  alle dagen ervoor bij elkaar. Uiteindelijk is het toch nog wel goed gekomen. Vanavond had Wendy ook niet zo'n zin om te slapen en heeft ze tot 23.00 uur liggen spelen.

Vrijdag 13 mei 2005
Vanmorgen vroeg wakker geworden van onweer en heel veel regen. Het is hier constant erg nevelig en we hadden ook al wel wat regen gehad maar vandaag was het wel heel erg. We zijn vandaag bij het politiebureau geweest om Wendy haar paspoort op te halen. Morgen vertrekken we naar Beijing.

Zaterdag 14 mei 2005
Eindelijk dan weer nieuws op de site. Ja het duurt even maar dan heb je ook wat. We hebben in Beijing geen breedband aansluiting op de kamer en willen we iets mailen of op internet dan moeten we naar het business center hier in het hotel. We hadden helaas nog geen gelegenheid dit te doen.

Vandaag vliegen we naar Beijing terug, dus lekker aan het inpakken.
Wendy heeft wat nieuws bedacht, lekker gaan slapen en dan na een half uur weer wakker worden en blijven tot 23.00 uur. Het vliegen zelf ging goed. Wendy vond het allemaal wel best
die werd er niet anders van.

Op het vliegveld werden we opgewacht door Tao Ling, dit is een zuster van Chris, de bus stond al klaar dus lekker met z'n allen naar het hotel.
Wij zijn lekker vroeg naar bed gegaan want we zijn best wel moe.

Zondag 15 mei 2005
Lekker een beetje uitgeslapen. Vanmiddag even naar de supermarkt geweest en daarna doorgelopen naar een park hier in de buurt. Leuk park met een vijver waar je lekker kan vissen en tai chi beoefenen. Op de terugweg werden we door een vriendelijke Chinese jongeman aangesproken in het engels. Hij was een student van de kunstacademie en vroeg of wij gratis de namen van onze dochters gekalligrafeerd wilden hebben op rijstepapier. We moesten dan wel even met hem mee naar"de school". Dat was vlakbij..

Met een gezonde dosis achterdocht zijn wij deze jongen gevolgd. Een van de vaders heeft even de boel verkend nadat we bij een gebouw waren aangekomen, na het sein veilig zijn wij ook naar boven gegaan. In een heel klein kamertje zat een Chinese meneer die inderdaad de namen van onze dochters kalligrafeerde. De vriendelijke jongeman liet ondertussen zijn kunstwerken zien. Het was inderdaad erg mooi. Uiteraard hebben we nog wel iets gekocht van deze "kunstenaars". Het was in ieder geval een leuke belevenis.

Maandag 16 mei 2005
Een lekkere rustige ochtend gehad en lekker uitgeslapen. Deze middag zijn we naar het zomerpaleis geweest. Dit is werkelijk prachtig overal zijn afbeeldingen aangebracht op de constructies van de gebouwen waarvan geen een hetzelfde is. Bij het zomerpaleis is ook een groot meer aangelegd. Dit meer is door gevangen uitgegraven en het is zeker geen klein meertje. In dit meer ligt ook de beroemde marmeren boot. Een van de keizerinnen hield niet zo van varen en daarom werd er aan de walkant een enorme marmeren boot gebouwd. Wij hebben hier wel veel bekijks als gekke witte Hollanders met prachtige Chinese dochters. Als je even stil staat word je omsingeld door hordes chinezen die even aan Wendy of een van de andere kinderen willen zitten. Allemaal heel aardig bedoelt, maar voor ons niet echt nodig. We zijn een echte attractie.

Dinsdag 17 mei 2005

Wij houden vandaag even een rustdag. Lekker nog wat slaap ingehaald en met Wendy gespeeld.

Morgen staat de grote muur op het programma dus dat beloofd wat. Hieronder, op veler verzoek, dan nog wat foto's van Wendy.

Woensdag 18 mei 2005
We zijn op de muur geweest. Erg indrukwekkend, erg stijl en erg druk. We hebben heel veel foto's gemaakt.
Ook hier werden we weer uitgebreid bekeken en besproken. Het valt ons telkens weer op
dat deze mensen ons, zonder enige vorm van terughoudendheid, staan aan te gapen. Vooral met Wendy in de rugdrager. Wendy vondt het geweldig zo bij papa op de rug. Lekker papa in zijn nek kriebelen als hij naar boven loopt. Deze avond lekker met de hele groep uit eten geweest bij de plaatselijke chinees ;-)

Donderdag 19 mei 2005
Bijna is het zover en komen we naar Holland. We hebben gehoord dat het bij jullie erg koud is. Bij ons ongeveer 34 graden Celsius. Dat wordt weer even wennen. Vandaag hebben we gewinkeld. Nou ja …... Petra heeft gewinkeld en papa loopt er achteraan met zijn dochter. Gelukkig was er nog een stel mee dus het was gedeelde smart. Het was op zich wel leuk. We zijn in een grote overdekte markt geweest waar vroeger de zijdemarkt was. Je wordt door iedereen aangesproken. Rustig even iets bekijken zit er niet in. Petra is ook een kei in afdingen
geworden, er zijn nu een paar chinezen die slechte zaken hebben gedaan …..

We hebben ook een verjaardagstaart gekocht, om alsnog de verjaardagen van onze dochters te vieren. Dit was een groot spektakel in de lobby van het hotel. Alle kinderen bij elkaar, een groot feest.

Morgen dus weer naar huis. Voor iedereen die op Schiphol staat te wachten; we komen eraan!
We willen iedereen bedanken die zo met ons meegeleefd heeft de afgelopen 2 weken. Uiteraard komt hier nog de laatste dag te staan, dus kijk later nog even.

Vrijdag 20 mei
We gaan naar Nederland, hoewel China een geweldig land is zijn we toch ook wel blij dat we weer naar huis gaan. We vertrekken om 14.20 chinese tijd naar Nederland. Zoals "gewoonlijk" vindt Wendy het allemaal best.
Mazzel hadden we ook, het vliegtuig was niet helemaal vol. Alle kinderen konden dus op een eigen stoel zitten, lekker ruim. Alleen Wendy was niet van plan om te gaan slapen en is de hele vlucht wakker geweest.

Op schiphol stonden familie, vrienden en collega's ons in grote getallen op te wachten. Echt geweldig!! We hebben zelf misschien niet zo'n indruk gemaakt omdat we erg moe waren. Wendy heeft alles veilig bij papa of mama op de arm bekeken. Daarna is ze gelijk in slaap gevallen. In Wendy haar gastenboek staat een link van een internetsite waar heel veel foto's van de aankomst op staan.

Thuis bleek ook de woning versierd te zijn en zijn we overspoeld met kaartjes,bloemen en cadeautjes.  Echt heel leuk.

Dit is alweer de laatste dag van ons reisverslag. Omdat we toch iedereen een beetje op de hoogte willen houden hoe het met Wendy en ons gaat komt er binnenkort een nieuwe pagina op "Wendy's Wereldse Website". Hier zullen we regelmatig foto's op plaatsen, dus kom vooral nog vaak langs en natuurlijk vinden we berichtjes in het gastenboek ook nog steeds geweldig!

Nogmaals bedankt voor al jullie leuke berichtjes en mailtjes en tot ziens!!